>

عدم دسترسی به دیگر دستگاه های موجود در شبکه با بیت دیفندر

نوشته شده توسط: admin منتشر شده در: تاریخ: 2014-06-22 بازدید: 4228 دیدگاه: 0

بسته به نوع شبکه ای که به آن متصل هستید ممکن است فایروال بیت دیفندر ارتباط بین سیستم خود و دستگاه های دیگر مانند یک کامپیوتر دیگر و یا یک پرینتر را مسدود کنددر نتیجه ممکن است نتوانید چاپگر های و پوشه های به اشتراک گذاشته در شبکه را مشاهده نمائید

در این حالت، بهترین راه حال این است که پیکربندی فایروال بیت دیفندر را جهت دسترسی به دیگر سیستم ها تغییر دهید، بیت دیفندر این امکان را به شما می دهد تا برای هر نوع شبکه ای که به آن متصل هستید منطقه مورد اعتماد ویزه ای را پیکربندی نمائید

گزینه منطقه مورد اعتماد (trusted zone)  بدین معنی می باشد که شما بطور کامل به شبکه مورد نظر اعتماد دارید و تمامی ترافیک بین کامپیوتر شما و شبکه مورد اعتماد مجاز است، همینطور می توانید به اشتراک گذاری منابع با دستگاه های خاص ، مانند کامپیوتر یا پرینتر را به منطقه مورد اعتماد اضافه نمائید

برای اضافه نمودن یک منطقه مورد اعتماد در شبکه های خود، این مراحل را دنبال نمائید

1. پنجره آنتی ویروس یبت دیفندر را باز نمائید

2. روی دکمه تنظیمات (Settings) در نوار بالا کلیک نمائید

تنظیمات فایروال بیت دیفندر

3. گزینه فایروال را انتخاب نمائید

4. در قسمت تنظیمات دیوراه آتش روی تب Settings کلیک نمائید

5. زیر گزینه قوانین فایروال (Firewall Rules) روی Adapter Rules کلیک نمائید

 

تنظیمات فایروال بیت دیفندر

 

6. برای اضافه نمودن دستگاه مورد اعتماد روی دکمه Add Zone کلیک نمائید در پنجره جدید آدرس آی پی دستگاه های متصل به شبکه نمایش داده می شود

7. آدرس آی پی کامپیوتر و یا چاپگری که می خواهید اضافه نمائید را انتخاب کنید و یا آی پی و یا رنج آی پی مورد نظر خود را تایپ نمائید

 

تنظیمات فایروال بیت دیفندر

 

در قسمت دسترسی گزینه Allowed را انتخاب نمائید

اگر شما هنوز هم نمی توانید به دستگاه مورد نظر متصل شوید، این امکان وجود دارد که سیستم شما آلوده به ویروس باشد

امکان های دیگری که باید چک شود:

  • ممکن است دسترسی به پرینتر و یا چاپگر توسط فایروال دستگاه مقصد مسدود شده باشد
  • اگر از فایروال ویندوز استفاده می نمائید می توانید امکان دسترسی به فایل ها و پرینترهای به اشتراک گذاشته شده را ایجاد نمائید در این حالت از کنترل پنل، پنجره فایروال را باز نمائید و در تب Exceptions، تیک گزینه File and Printer Sharing را فعال نمائید
  • فایروال های دیگری که بر روی این سیستم استفاده می شود این مشکل را بوجود آورده که می توانید به آموزش های آن محصول مراجعه نمائید
  • امکان دارد شما نیاز به یک حساب کاربری مدیر ویندوز جهت دسترسی به فایل و یا پرینتر های به اشتراک گذاشته شده داشته باشید
  • مجوز دسترسی به چاپگر به اشتراک گذاشته شده به سیستم ها و کاربران خاص امکان دسترسی به پرینتر را می دهداگر شما دستگاه چاپ خود را به اشتراک گذاشته اید، تنظیمات مجوز را جهت دسترسی به پرینتر توسط دیگر سیستم ها را بررسی نمائید
  • امکان دارد چاپگر بصورت مسقتیم (USB) به سیستم شما وصل شاده باشد و یا دستگاه مقصد چاپگر را به اشتراک نگذاشته باشد
  • چاپگر به اشتراک گذاشته شده، روی سیستم اضافه نشده باشد

نحوه مدیریت به اشتراک گذاری پرینتر مانند به اشتراک گذاشتن چاپگر، تنظیم یاحذف مجوز برای چاپ، اتصال به چاپ گر تحت شبکه و یا چاپگر به اشتراک گذاشته شده را به کمک مرکز پشتیبانی ویندوز (Start --> help) یاد بگیرید

دسترسی به چاپگر شبکه را می توان به کامپیوتر خاص، و یا فقط به کاربران خاص محدود کرد، در صورتیکه شما مجوز اتصال به چاپگر شبکه را دارید این مسئله را با مدیر شبکه مطرح نمائید

 

 





دیدگاهتان را بنویسید

ضد هرزنامه

captcha

2008 - 2015 ©
کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت پانا فناور پارسیان می باشد
برگرفته از اپن کارت فارسی